We noticed you are coming from US. Would you like to continue shopping on Abposters.com?

Hyvän peli ydin

29. 06. 2017

Mikä tekee videopelistä hyvän? Pelimarkkina kasvaa kasvamistaan ja pelejä suunnataan yhä useammille kohderyhmille. Jos olet kovan luokan pelaaja tai pelien kehittäjä saatat löytää tästä artikkelista jotain kiinnostavaa.

Tarina

Peli on pelaamisen arvoinen jos sillä on hyvä tarina. Pelaajan pitää voida asettaa itsensä päähahmon osaan ja oppia, tuntea ja kehittyä hahmona ja hahmon kanssa. Esimerkiksi pelin The Last of Us kehystarina oli kaunis isä-tytär-suhde. Pelaaja pystyi eläytymään isän menetykseen pelin alussa, ja siksi loppua kohden isän ratkaisut olivat hyväksyttävissä, vaikka ne sotivatkin yleistä mielipidettä vastaan.

Pelaaminen

Jotkut pelit tarjoavat lähes loppumattoman pelimahdollisuuden. Pelit kuten Titanfall, Battlefield ja Mass Effect tarjoavat ainutlaatuisen ympäristön pelaajille testata ja harjoitella kykyjään tekoälyä ja toisia pelaajia vastaan. Erilaiset aseet, hahmot ja ranking-systeemit tekevät pelaajista kilpailukykyisempiä ja kunnianhimoisempia – kukapa ei haluaisi olla pelissä paras. Lisää soppaan hyvä tarina ja suosio on taattu.

Hahmot

Hyvät hahmot ovat samaistuttavia, hauskoja ja mielenkiintoisia. Pelaaja haluaa sukeltaa syvälle tarinaan, ja siinä onnistuakseen hän ehdottomasti tarvitsee hyvä hahmon. Pelaajat käyttävät usein uskomattoman pitkiä aikoja kehittääkseen hahmosta haluamansa kaltaisen, sillä se auttaa heitä syventymään peliin. Hahmot kuten Arkham Knightin Batman tai Assassin’s Creedin Ezio ovat hienoja esimerkkejä onnistuneista hahmoista.

Brändi

Ahh markkinavoimien ihmeet… Olisi tekopyhää sanoa, ettei osta Star Wars tai Warcarft -pelejä niiden nimien takia. Onnistunut brändäys ei kuitenkaan ole helppoa. Vahva brändi vaatii korkeat standardit ja suuria investointeja, ja siksipä onkin oikein odottaa laadukasta peliä. Vastaavasti kiirehtiminen ja pelin osien standardisointi (eli kustannuksista nipistäminen) voivat olla tuhoisia pelisarjalle. Assassin’s Creed Unity on tästä hyvä esimerkki.

Hyvän pelin anatomia on moninainen ja sitä voisi verrata taiteen tekemiseen. Luomisprosessi on vaikea, mutta lopputulosta voidaan ihailla iät ajat.

Toivottavasti pidit artikkelistamme, ja jos kerran olet pelifani, niin…

Tsekkaa pelijulisteemme!



Decorate your life!

Europosters on toiminut jo vuodesta 1999, ja ajan mittaan meistä on tullut yksi suurimmista julisteiden, kuvatapettien, kuvien, taidejäljennösten ja muiden tuotteiden myyjistä. Me kasvamme vuosi vuodelta ja pyrimme muokkaamaan tarjontaamme toiveidesi mukaan. Voimme painaa julisteesi ja kehystää kuvasi, sekä inspiroida sinua blogillamme, josta löydät mielenkiintoista tietoa elokuvista ja tv-sarjoista sekä uusia ideoita sisustukseen.

Vieraile sivuillamme ja huomaa mitä kotoasi on puuttunut.

© 1999 – 2018 Europosters Kaikki oikeudet pidätetään.

e-mail: info@europosters.eu

tel.: +420 777 33 44 55 tai  020 3290 1366 (UK)

Jotta voisimme palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin, käytämme sivuillamme evästeitä. Klikkaamalla eteenpäin hyväksyt evästeiden käyttämisen. Lisätietoa Hyväksyn ×
Top
Kehystys Kehystys On-line kehystys studio
100% tyytyväisyys 100% tyytyväisyys 365 päivää rahat takaisin takuu
Varastossa nyt Varastossa nyt Kaikki tuotteemme löytyvät varastosta.
3+1 ilmaiseksi 3+1 ilmaiseksi Joka neljäs juliste on ilmainen
Kanta-asiakasohjelma Kanta-asiakasohjelma Säästä 10% jokaisesta ostoksestasi